boeken waar schilderijen in staan voor beginners, stap voor stap uitgelegd?

Ik schilder heel graag, maar helaas bestaan er niet zoveel boeken waar stap voor stap uitgelegd staat hoe je een bepaald schilderij moet maken. Ik ben ook een beginneling, dus dat zou handig zijn als het voor beginners was. Ik zoek een boek in de stijl van het boek: Meer technieken met acryl van Martin Thomas. Weet er iemand goede boeken ervoor die mij een duwtje in de rug kunnen geven? Alvast bedankt.
Ps: ik schilder met acryl.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Ga zelf ook naar de bib (zoals jij een ander als antwoord gaf...).

Antwoorden (1)

Bijvoorbeeld: Werkboek schilderen in acryl door Joan Hansen en William F. Powell
Utrecht : Forte Uitgevers, cop. 2004

Basistechnieken acryl door Alfred Daniels ; [vert. uit het Engels: A. van Rij]
Aartselaar ; [Oosterhout] : Deltas, cop. 1994

Acryl : in 28 lessen naar succes door Alwyn Crawshaw ; [vert. uit het Engels: Peter Bosma]
Houten : Gaade, cop. 1994

Deze boeken zijn nieuw waarschijnlijk niet meer te koop. In (grotere) bibliotheken zijn nog tal van boeken te vinden over het schilderen met acryl. U vindt ze onder het nummer 747.3 of onder Schilderen (Hobby).

Misschien is er een Volksuniversiteit o.i.d. in de buurt, waar u beginnerslessen kunt volgen. Mijn ervaring is dat je dan stappen verder komt.