Waar en hoe kan je Efteling attributen winnen of kopen?

In de Efteling staat een Efteling museum die voor een groot deel bestaat uit attributen uit 60 jaar Efteling, en de rest is opgeborgen in een kelder onder de Vogelrock attractie.

Ik vroeg me daarom af of je ergens een attribuut kon winnen of kopen op een legale manier.

Vroeger was er een spel bij de Game Gallery en daar kon je van bepaalde attracties attributen en voorwerpen winnen. maar buiten dat heb ik nooit eigenlijk toegankelijkheid gezien voor particulieren/bezoekers.

Ik hoef niet meteen de oude Fakir of de krokodil uit Fata Morgana :P, maar meer de minder bekende of ondergewaardeerde attributen, enkele voorbeelden:
Een verwijderd poppetje of voorwerp uit Carnaval Festival,
Reclame,promotie voorwerp,
Stuk decor/wachtruimte decoratie.
of vormgeving met oude logo`s. (uithangborden etc.)

Hopelijk kan iemand mij en andere liefhebbers van de Efteling nostalgie helpen. :)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dit kun je het beste aan de efteling zelf vragen. Als 'gewone' mensen dit al weten (ik wist niet dat dit kon), kunnen ze je er alsnog niet aan helpen. Ik denk namelijk niet dat je deze attributen zomaar kunt kopen. Deze dingen zijn namelijk uniek en eigendom van de efteling zelf en ik neem aan dat ze die niet zomaar weggeven. Op marktplaats bijvoorbeeld vind je alleen maar souvenirs.

het beste stuur je een berichtje naar hen zelf:
http://www.efteling.com/NL/Over-de-Efteling/Over-de-Efteling-Formulieren/Contactformulier.html

Ik vind het wel een leuk idee, trouwens :) Ben benieuwd of dit kan