Tekeningen in opdracht, waar kan ik dat doen?

Hoi allemaal,

Ik hou erg veel van tekenen en doe dit dus ook heel vaak. En ik kan dit op zich ook wel redelijk. (ik ben aangenomen voor de vooropleiding van het HKU in Utrecht, ik begin in september) Vaak doe ik gratis opdrachtjes voor mensen en vrienden, maar eigenlijk zou ik zoiets ook wel voor iets meer willen doen. Gewoon om daar wat ervaring in op te doen, en natuurlijk is het ook leuk om er iets mee te verdienen.
Ik vraag me alleen af, op welke plek moet ik dan zijn? Ik heb al eens een advertentie op marktplaats gezet maar ik heb geen reacties gekregen. Laatst kreeg ik van iemand een bepaalde site die er heel geschikt voor was, maar het probleem is dat ik met digitaal werken weinig tot geen ervaring heb en mij dus niet op die site kan aanmelden. (dat zijn namelijk één van de eisen) Weten jullie misschien een plek, zoals een website of misschien iets anders, waar ik misschien opdrachten van mensen zou kunnen krijgen?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op ebay en marktplaats kun je ook veel kwijt. Ik kijk regelmatig op die sites om leuke kunst van jonge studenten of goeie amateurs te spotten en soms iets te kopen. En wil je echt veel ervaring op doen... lift naar Parijs en ga een weekje op Montmartre zitten schilderen/tekenen. Daar de kunst afkijken en veel leren. En anders gewoon kijken waar of dat er een evenement (markt/braderie) bij je in de buurt is en daar gaan zitten tekenen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ga gewoon met een kladblok en misschien ezel of tafel ergens in de stad zitten, en mensen komen vanzelf naar je toe om te vragen of je hun ook na kun tekenen. dan vraag je gewoon €10,= per tekening