Hoe heet dat dansen met het ontwijken van balken/stokken?

Dus je hebt 2 / 4 balken/stokken waar je tussen moet dansen zonder dat die balken/stokken je aanraken. Zoals er een stuk bij Malcolm in middle te zien was bij de strijd van de moeder en dochter.

Toegevoegd na 6 minuten:
Heb het stukje uit Malcolm in the middle kunnen vinden, maar weet nog steeds niet hoe het heet : http://www.youtube.com/watch?v=osSXkMno4kc

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De naam van deze traditionele Sloveense dans is Kladnica (ook geschreven als Kladnitsa, Kladnitza, e Кладница).
In vroeger tijden gebruikten de beste dansers lange messen in plaats van houten stokken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie je wel dat die bestaat :P, maar bedankt voor je duidelijke antwoord met bron :-)

Andere antwoorden (2)

de limbada
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee toch? Dat is toch met een holle rug onder een lat doordansen? En dat bedoelt vraagsteller niet. (denk ik)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat jullie Limbo en Limbada door elkaar halen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Limbo_(dans)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Limbada= Lambada.
Bedoel je Capoeira wellicht?