wat betekent de vóórnaam "Ranomi" dan ?

Kromowidjojo (zie mijn vorige vraag) is dus al zeer toepasselijk op de sympathieke Ranomi.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Over de achternaam vond ik nog een interessant blog: http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=4111
Maar de voornaam is moeilijker te verklaren. Zou het een verbastering van Naomi zijn? De bijbelse naam van de schoonmoeder van Ruth, vrouw van Elimelech. De betekenis van die Hebreeuwse naam is: 'aangenaamheid, liefelijkheid'.
Hoewel de naam eerder Hindoestaans lijkt. Daar heb je bijvoorbeeld Rani: koningin.
Het lukt me niet de naam Ranomi ergens letterlijk verklaard te zien.
Amadea
11 jaar geleden
Volgens een artikel uit het AD van vandaag:
"Ranomi is een verzameling lettergrepen die in de familie voorkomen, creatief in elkaar gepuzzeld