wat wordt hiermee bedoeld '80% van alle voetbalballen in Pakistan, zijn gemaakt van kinder leer'?

Huid van dode kinderen ofzo?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

daar wordt mee bedoeld, dat 80% van de voetballen, die geproduceerd zijn in Pakistan, gemaakt zijn met hulp van kinderarbeid.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door kinderarbeid bewerkt en tot ballen genaaid leer. Voor een schijntje geld zitten zij de hele dag in een fabriek. En ze mogen ze niet naar school. Dat is toch afschuwelijk...
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad een rare zin =0
Logisch dat je daar je vraagtekens bij zet ;)

Ik zou men op de vreemde info attenderen....
(tenzij het waarheid is xD )

Maar er zal hoogstwaarschijnlijk mee bedoeld worden:
1. "80% van alle voetballen in Pakistan zijn gemaakt van kunst leer"
2. "80% van alle voetballen worden gemaakt in Pakistan."
3. "80% van alle voetballen in Pakistan zijn gemaakt door middel van kinder arbeid"

Of een combinatie van dezen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarmee wordt bedoeld dat de voetballen worden gemaakt door kinderen. Kinderarbeid is een wijdverspreid fenomeen in arme landen, helaas.

Op internet zijn er veel artikelen te vinden over kinderarbeid in Pakistan. Ik vond dit artikel op de archiefsite van dagblad Trouw. Het is uit 1997, dus al gedateerd, maar kinderarbeid is helaas nog steeds actueel in landen als Pakistan, India, Bangladesh en andere Aziatische landen. Ook in Afrika komt veel kinderarbeid voor.

"In dit Aziatische land (Pakistan dus) werken 3,3 miljoen kinderen, zo blijkt uit een onlangs gehouden onderzoek van de Pakistaanse regering en de Internationale Arbeidersorganisatie van de Verenigde Naties (ILO). De kinderen uit het onderzoek zijn tussen de vijf en veertien jaar. Ze werken vooral in de tapijtindustrie, de leerindustrie - waar ze voetballen maken - of in garages"