Waar komt het stopwoordje 'Bam!' vandaan?

Eerder werd op dit forum gesteld dat het uit de film Nitro van New Kids on The Block kwam. Maaaaar dat kan t niet zijn. Die film komt uit eind 2011 terwijl de Jeugd van Tegenwoordig het woord BAM al gebruikt in het nr Sterrenstof uit 2010... Waar komt dit populaire stopwoord wél vandaan. Wie t weet, mag t segguh, BAM

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

de jeug, die bedenkt de meeste straattaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is vast een verkorting van bimbam, het tussenwerpsel dat het geluid van een klok of schel nabootst. Bam!: je hebt dus de klok horen luiden, weet hoe laat het is en wat je te wachten staat.
Amadea