Is de Donald Duck oorspronkelijk in Nederkand bedacht?

Duidelijk toch..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk " Nederland"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je de figuur of het stripblad zelf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het stripblad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Duck_%28weekblad%29

Antwoorden (3)

nee hoor, donald duck komt uit de verenigde staten van amerika.
hij is bedacht door walt disney, een tekenaar met een briljant idee, en later werden er films van gemaakt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Walter Elias (Walt) Disney (Chicago, 5 december 1901 – Los Angeles, 15 december 1966) was een Amerikaans filmproducent, filmregisseur, scenarioschrijver, stemartiest, animator, zakenman, entertainer, internationaal icoon en een filantroop.

Tot zijn creaties behoren:

Boris Boef (1925)
Oswald the Lucky Rabbit (1927)
Ortensia (1927)
Mickey Mouse (1928)
Minnie Mouse (1928)
Pluto (1930)
Goofy (1932)
Donald Duck (1934)
Katrien (1937)
Kwik, Kwek en Kwak (1938)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dan is de vraagstelling dus fout, dan had er moeten staan "het weeklad donald duck".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik begrijp wat je bedoelt, maar dan nog is het "het weekblad donald duck" en als je de vraagstelling van veel van de gestelde vragen op gv neemt, verbaast een lidwoord te veel je niet !
Donald Duck is oorspronkelijk in 1934 in Amerika (V.S.) bedacht. Zijn bedenker is Walt Disney. In Nederland verscheen het stripblad Donald Duck in 1952.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee; de Nederlandse versie van de Donald Duck kwam op 25 oktober 1952 op de markt. In het buitenland was er al langer een maand- of weekblad zoals Topolino in Italië, Anders And & Co in Denemarken, Micky Maus in Duitsland en Walt Disney's Comics and Stories in Amerika.

Toegevoegd na 19 minuten:
De eerste was Anders And & Co. in Denemarken in maart 1949.