Je bedoelt zoals Uncle Sam niet echt bestaat maar de verpersoonlijk is van Amerika?

Verpersoonlijking van DE is vrouwenfiguur Germania. (blonde vlechten, met staal bedekte borsten, eikenloof)
IT = Cupido met pijlen
FR = Nationaal symbool van Frankrijk, zinnebeeld Marianne. (Ze staat ook op de Franse euromunten. en postzegels)
UK = Brittania (vrouw met drietand, helm met pluimen, romeinse tunica, schild met kruis van Sint-George, Kruis van Sint-Andreas)
CH = Verpersoonlijking van Zwitserland in de vorm van Helvetia (vrouw met speer en schild bewapend)
PL = Treurwilg nationale boom, ooievaar is niet-officieel symbool, witte adelaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk bedoel je zoiets: