wie weet wat bijgaande koperen busje voor een ding is? Bekleed met fluweel, koord is 60 cm lang, zie foto

sterk geleefd geel koperen busje met schouder koord, ziet er oud uit, wat werd in bewaard, waarvoor gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Rijers, wat zijn de afmetingen van het "tasje/koffertje"?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
oops zie nu pas dat je dat al hebt gezegd in een reactie 10x10x4

Het beste antwoord

Het eerste waar ik meteen aan moet denken is een koffer/tasje voor een verrekijker. Maar ik kan nog geen bevestiging vinden.
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
bah...bamibal was me voor ;-) had de vraag openstaan terwijl ik nog op google naar afbeeldingen aan het zoeken was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toneelkijker twijfel ik over, veldkijker eerder. wat voor kijker gebruikte een jager bijvoorbeeld in de vorige eeuw (of nog verder weg)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo logisch (achteraf), tasje voor een (toneel-)verrekijker, prima denkwerk

Andere antwoorden (3)

Ziet er nogal fleurig uit zou wel eens een handtasje kunnen geweest zijn. In elk geval om iets waardevols in te bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat nam iemand vroeger mee naar buiten in een koperen busje gehangen aan de schouder, kleine spullen lijkt niet handig, je hand (vingers) kan er niet in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De afmetingen zijn niet te zien of staan niet in uw tekst dus is het raden.
Als het echt zo klein is kan het best gediend hebben voor een monocle of één glas bril met handvatje, bv om naar toneel te gaan.
Gezien de vorm en het feit dat hij bekleed is met fluweel, vermoed ik dat er een verrekijker in gezeten heeft.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of een toneelkijker.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gezien de grootte (10x10x4cm) lijkt me het logisch dat het om 1 gebruiksvoorwerp gaat, zoals een verrekijker
Ik kan er geen afmetingen aan af lezen, maar ik heb het sterke vermoeden, dat het om een tondeldoosje gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tondeldoosje was ook mijn eerste gedachte, maar als je met de hand er niet in kan (je vingers komen niet tot op de bodem) hoe haal je dan de kleinere dingen er uit anders dan het busje op de kop te houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is er ook één en ook die is erg diep.