Boeddhisme is een levensfilosofie. Een Boeddhist eet vegetarisch. Omdat een Boeddhist niet wil bijdragen aan een onbalans in de wereld verbouwd hij dat wat hij eet zelf. Dat betekent per definitie dat hij dus eet wat geografisch verbouwd kan worden.

Ook in het Boeddhisme zijn stromingen en afhankelijk van de stroming zijn er verschillende soorten van balans ten aanzien van kleur en smaak in eten terug te vinden. Het symbool in de voeding is belangrijk.

Het typische is dus te vinden in het vegetarische alsook in het streekgebonden voedsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad geen vlees en vis. Maar wel wat de natuur biedt.
Sojabonen, rijst.
Naast granen worden ook veel soorten groenten en champignons gegeten. Sommige boeddhisten eten per maaltijd niet meer dan een hoeveelheid die in een kommetje ter grote van hun vuist past.