Het logo afstemmen op de doelgroep (en niet op je persoonlijke smaak van wat wel/niet mooi is), en het logo moet een duidelijke boodschap uitstralen: Bij het logo van GV is meteen duidelijk waar het over gaat, het logo moet herkenbaar zijn.

Het logo moet ook origineel zijn om de aandacht te trekken, daarin moet je creatief zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer bovenstaande eens te vergelijken met andere logo's (te vinden via Google afbeeldingen), je zal zien dat bij veel logo's, zeker van de kleinere merken, bovenstaande eigenschappen van een goed logo opgaan.

Toegevoegd na 18 minuten:
Promoten door een voetballer is trouwens ook een goed idee, levert bijzonder veel aandacht op, dankzij het feit dat de UEFA hier onderzoeken naar instelt... http://www.vi.nl/eknieuws/222962/Reclamezuil-Bendtner-beboet-en-geschorst-door-UEFA.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk. +

Andere antwoorden (5)

Het moet opvallend zijn lijkt mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is vooral belangrijk dat mensen niet hoeven na te denken of puzzelen wat je logo is of waar het voor staat.
dus verwerk bijvoorbeeld je thema hierin en de afkorting of eerste letters.
verder is het belangrijk dat je reclame maakt voor je logo en dit dus op alles wat je gebruikt print (werkkleding, borden enz.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bedrijf achter het logo maakt agressief reclame, door zeer aanwezig te zijn in de huidige media, en maakt zo het logo succesvol en welbekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt ook veel van je soort bedrijf af.
Fastfood bedrijven zoals burgerking en Mc-Donalds gebruiken rood een geel.

De kleur rood zorgt onbewust voor opwinding in ons brein. Rood is ook van naturen een vertrouwde kleur. Hierdoor loopt men sneller bij zo'n tent binnen.

Geel is de kleur die je het eerste vanuit je ooghoeken ziet.
Als je door de straat loopt zal je aandacht dus vanzelf naar die burger tent gaan.

Misschien heb je er wat aan :)

Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een logo is succesvol in mijn ogen als het een herkenbaar en populair logo is die wordt gelinkt door de gebruikers aan hetgeen er voor staat. Dit kan bijv bereikt worden door agressieve en actief jouw logo te promoten door reclame, afdrukken van het logo op flesjes drinken (coca cola) e.d.