Wat zijn enkele grote gave ideeën over een krap budget?

Het geven van geschenken kan duur zijn. Toch kunnen we creëren manieren te geven zonder dat overboord op de uitgaven. Welke goedkope geschenken houden de meeste waarde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zelfgemaakte cadeaus: een fotoreportage met gephotoshopte foto's, een persoonlijk verhaal of gedicht op een ouderwetse ogende rol, een taart (houdt helaas niet zijn waarde maar de foto's ervan wel) of een maffe, gebreide sjaal.
Volgens mij geeft het iets extra's omdat er veel tijd aan besteed is en dierbaar kan worden.
Helaas houden sommige vrouwen en mannen alleen van dure dingen als het op geschenken aankomt anders waarderen ze het niet of vinden het niet romantisch.
Een cadeau kan er trouwens sjiek uitzien maar goedkoop zijn, je moet daar wel oog voor hebben, uit te leggen is dat niet. Je kan namelijk ook iets duurs kopen dat niet te onderscheiden is van iets uit de Hema.
Ook zou je het hele jaar door met een half oog naar koopjes kunnen zoeken die als cadeau kunnen dienen (als je toch toevallig door een winkelstraat struint).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Loop even de euroshop binnen...

Ik kan me herinneren dat ik enkele jaren terug voor iedereen(7) een aantal cadeautjes had terwijl ik niet meer dan 30 euro had uitgegeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf gemaakt heeft altijd meer waarde dan gewoon gekocht.
maak iets met zorg en liefde en de ontvanger kan dat zeker waarderen.
sterker nog, als ik mag kiezen tussen een cadeau wat even snel gekocht is of wat met zorg zelf gemaakt is, weet ik zeker dat ik voor het laatste zou kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt er wel aan wat het is hoor. Geef mij maar een flesje parfum ipv dat gehaakte tafelkleedje... of ben ik ondankbaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja eefst, is erug ondankbaar, weet je hoeveel tijd daar in gaat zitten, een kleedje haken :) @prana, ik kies dan ook voor iets wat zelf is gemaakt, het idee alleen al, dat iemand de moeite neemt om voor mij iets te maken :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eefst: inderdaad erg ondankbaar ;-)
Ik denk dat als je mij die parfum laat uitzoeken, je toch liever dat gehaakte kleedje had willen hebben :-).
@ loes. Inderdaad, en niet alleen de moeite maar ook de tijd die iemand in mij wil investeren maakt me warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@prana, dat bedoel ik, in deze barre tijden is een beetje warmte altijd welkom :)
Voor mij zijn dat de geschenken die zorgvuldig uitgezocht (of zelfgemaakt) zijn en helemaal bij mij passen. Waarvan ik weet dat de gever mij helemaal kent en er veel tijd in gestopt heeft om me te verrassen. Zulke kadootjes (en die hoeven echt niet duur te zijn) geef ik ook het allerliefst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak gebruik van je eigen talenten: kun je goed koken geef dan een tegoed bon voor een dinertje bij je thuis (wel een echt mooi tegoed bon maken, als van een echt restaurant).

Ook symbolen werken goed, symbolen van dingen waar de ontvanger aan hecht. (in sleutelhanger/tashanger vorm bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte aandacht, een heerlijke wandeling met een goed gesprek, over wat die persoon werkelijk interesseert.

onvoorwaardelijke aandacht en belangstelling voor iemand, dat lijkt me een onbetaalbaar kado, en blijft je altijd bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben je in het bezit van een printer,maak dan een persoonlijk certificaat,doe deze in een mooie lijst.
wat ik ook soms doe is een etiket maken voor op een wijnfles waar wat op staat van de persoon die het ontvangt.b.v over zijn/haar hobby of een leuke afbeelding ergens van.ik koop bij de slijter zo'n houten 3 vaks-kistje laat daar houtwol in doen en koop een fles wijn en twee glazen.
etiket van de fles afweken en vervangen door het gemaakte etiket.
soms doe ik er ook een kurketrekker bij of twee onderzetter...
verpak het in folie en je hebt een heel leuk persoonlijk cadeau...