Als ik een taal leer zonder de uitspraak, lees ik dan de taal sneller?

Ik wil Russisch leren maar ik vraag me af als ik de uitspraak niet leer, dan hoor ik bij het lezen niks in me hoofd denk ik. Lees ik de taal dan sneller?

Later wil ik wel de uitspraak leren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt een taal niet leren zonder de uitspraak. Dat wil zeggen, dat wanneer je niet gelijk de JUISTE uitspraak leert, je een verzonnen uitspraak aan de woorden zult toekennen.
Daardoor lees je dus net zo snel als wanneer je de juiste uitspraak zou leren.
En na de foute uitspraak nog de juiste uitspraak leren, dat is heel lastig en kost dus veel extra tijd.

Niet echt een handige oplossing dus...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Programmeurs? Wat heeft dat met een taal leren te maken? Een computertaal is iets heel anders dan een spreektaal hoor.

Andere antwoorden (2)

Ik was vroeger bevriend met een Duitse professor. Hij moest voor zijn werk veel Russische literatuur lezen en dat kon hij heel goed, maar spreken kon hij de taal niet. Met name de klankveranderingen die optreden bij wel of niet de klemtoon op een woord, (bv een o wordt uitgesproken als een a als de klemtoon erop valt) wist hij niet toe te passen. Je kunt je dus beter ook meteen de uitspraak eigen maken anders heb je straks een probleem.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, woordje NIET vergeten. Opnieuw: bv een o wordt uitgesproken als een a als de klemtoon er NIET op valt.
11 jaar geleden
Zonder uitspraak geen taal. En daarbij, als je nu de uitspraak niet of foutief leert, kost het je later veel meer tijd, omdat je dan steeds zult terugvallen naar je eigen uitspraak. Ik raad het je niet aan!