Wat moet een moslim volgens de koran doen om in de hemel te komen?

De Christenen geloven dat zij na hun dood naar de hemel gaan omdat ze hun vertrouwen en hoop in jezus hebben. Hoe zit dit bij de moslims?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op de dag des oordeels zullen mensen beoordeelt worden op een gedrag. Niet alleen het gedrag tegenover andere mensen zal beoordeeld worden, maar het gedrag tegenover de hele Schepping met inbegrip van de dieren.Het doen van een goede daad tegenover een dier zal daarbij beoordeeld worden als het doen van een goed daad voor een mens, en het slecht handelen tegenover een dier zal behandeld worden als het slecht handelen tegenover mensen. Volgens de Islam staat de mens niet boven de Schepping, maar is hij er onderdeel van naast de andere soorten. De mens is wel verantwoordelijk voor de Schepping en zal daar op Oordeelsdag ook op beoordeeld worden. Vervuiling, verspilling, enz van het milieu zullen dan ook aangerekend worde Dus een moslims kan nooit zeggen; ik ben moslim dus ik zal wel naar de hemel gaan… Moslims die slechte daden verrichten kunnen dus ook (tijdelijk) naar de hel gaan. Moslims geloven dat Allah/god vergevingsgezind is, maar hij kan niet alle daden vergeven van een mens. De slechte daden die een mens zichzelf aandoet kan Allah/god vergeven, doet hij graag zelfs. Maar de slechte daden die een mens een andere aandoet kan Allah/god niet vergeven, daarvoor moet je vergiffenis vragen aan het slachtoffer. Dat is weer om rechtvaardig te blijven tegenover alle mensen.Trouwens is de hemel niet alleen maar een plek voor moslims. Ook niet-moslims kunnen naar de hemel volgens de koran.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/leven-volge...

Niet sexen (en alles wat daarbij hoort)en niet jezelf betasten voor het huwelijk, niet drinken, niet roken, geen alcohol en geen varkensvlees eten. Oh en bidden op gezette tijdstippen.. Ben er vast nog een paar vergeten, maar dat was wat ik nog weet toen ik ooit eens een moslim-jongen had gedate en hem ongeveer dezelfde vraag stelde. Toegevoegd na 1 minuut: Overigens de meeste Christenen geloven dat ze naar de hemel gaan als ze hun hele leven braaf geleefd hebben volgens de tien geboden...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100