Wat moet een moslim volgens de koran doen om in de hemel te komen?

De Christenen geloven dat zij na hun dood naar de hemel gaan omdat ze hun vertrouwen en hoop in jezus hebben. Hoe zit dit bij de moslims?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed leven.

Het beste antwoord

Op de dag des oordeels zullen mensen beoordeelt worden op een gedrag. Niet alleen het gedrag tegenover andere mensen zal beoordeeld worden, maar het gedrag tegenover de hele Schepping met inbegrip van de dieren.Het doen van een goede daad tegenover een dier zal daarbij beoordeeld worden als het doen van een goed daad voor een mens, en het slecht handelen tegenover een dier zal behandeld worden als het slecht handelen tegenover mensen. Volgens de Islam staat de mens niet boven de Schepping, maar is hij er onderdeel van naast de andere soorten. De mens is wel verantwoordelijk voor de Schepping en zal daar op Oordeelsdag ook op beoordeeld worden. Vervuiling, verspilling, enz van het milieu zullen dan ook aangerekend worde

Dus een moslims kan nooit zeggen; ik ben moslim dus ik zal wel naar de hemel gaan… Moslims die slechte daden
verrichten kunnen dus ook (tijdelijk) naar de hel gaan.
Moslims geloven dat Allah/god vergevingsgezind is, maar hij kan niet alle daden vergeven van een mens. De slechte daden die een mens zichzelf aandoet kan Allah/god vergeven, doet hij graag zelfs. Maar de slechte daden die een mens een andere aandoet kan Allah/god niet vergeven, daarvoor moet je vergiffenis vragen aan het slachtoffer. Dat is weer om rechtvaardig te blijven tegenover alle mensen.Trouwens is de hemel niet alleen maar een plek voor moslims. Ook niet-moslims kunnen naar de hemel volgens de koran.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Allah kan alles vergeven wat hij wilt vergeven Allah is altijd eerlijk en Allah weet alles op een eerlijke manier,Allah wilt mensen graag vergeven Allah wilt voor mensen altijd de beste, Allah heeft ons gemaakt,Allah heeft jou een mond gegeven twee handen gegeven twee ogen gegeven twee benen gegeven twee oren gegeven een neus gegeven. Alles op de wereld is nep is (Fake) bijvoorbeeld je hebt een hele duure Lamborghinie Aventador wanneer je dood bent is die Lamborghinie er niet meer 1 been is veel heiliger dan een lamborghinie, zou jij 1 been geven voor een Lamborghinie of zou jij je 2 ogen geven voor een heel land als je geen ogen hebt wat moet je doen met die land dan,niemand kan een oog maken alleen Allah. Mensen die niet in Allah, profeten, engellen, kuran en in dingen die gaan gebeuren geloven die kunnen niet naar de hemel,om in de hemel te komen moet je verplicht in Allah geloven en dat doe je door een moslim te zijn.Keer terug naar Allah,Allah zn deur staat altijd voorIedereenOpen

Andere antwoorden (1)

Niet sexen (en alles wat daarbij hoort)en niet jezelf betasten voor het huwelijk, niet drinken, niet roken, geen alcohol en geen varkensvlees eten. Oh en bidden op gezette tijdstippen..

Ben er vast nog een paar vergeten, maar dat was wat ik nog weet toen ik ooit eens een moslim-jongen had gedate en hem ongeveer dezelfde vraag stelde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens de meeste Christenen geloven dat ze naar de hemel gaan als ze hun hele leven braaf geleefd hebben volgens de tien geboden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een enkele christen gelooft dat bigmomma27. Leuke naam overigens. Maar dit verwar je toch echt met joden, zij hebben alleen de tien geboden. (En extra geboden) Je kan jezelf alleen een christen noemen als je belijdt dat je zondig bent (dus de wet hebt overtreden) en dat Jezus jouw lasten heeft gedragen. In tegen stelling tot de moslims hoef je in het christendom bizar weinig te doen om in de henel te komen. Dit wil niet zeggen dat dit een 'eenvoudig' geloof is, het enige wat je hoeft te doen is geloven in Jezus. Maar geloven in Jezus komt wat meer bij kijken.
Voor een christen is bij de regeltjes leven is niet de weg naar de hemel!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit is het Evangelie: God houd zoveel van jou dat de Zoon van God, Jezus Christus, de gedaante van een mens aannam en naar de wereld kwam om voor jouw zonden de sterven aan het kruis. Wij hebben allemaal vergeving van God en verzoening met God nodig. Jezus is voor jouw zonden in jouw plaats gestorven, opgestaan uit de dood en daarmee de dood, de zonde, de hel en de duivel overwonnen. Door Hem hebben wij dus overwinning en vergeving, en verzoening met God. Door Jezus Christus kunnen wij in de hemel komen. Er is vergeving beschikbaar voor onze zondes en voor het feit dat wij God genegeerd hebben. Als je in Jezus Christus gelooft en Hem aanneemt als Heer en Verlosser, je bekeert van je zonden en Hem volgt, wordt je behouden. Wij komen dus niet in de hemel als we proberen als ‘goed mens’ te leven of ons hele leven geleefd hebben volgens de tien geboden. Het gaat niet om onze goede daden, maar puur om de genade van God. Goede daden kunnen ons niet redden, alleen vergeving en verzoening.