Moet je "Sinterklaas" met een hoofdletter schrijven of niet ?

Hij was een heilige,ik denk dus van wel maar ik wil het nu wel eens zeker weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Kijk eens bij de bron. Daar wordt het beter en duidelijk uitgelegd dan hoe ik het hier ooit zou kunnen typen, dus ik ga het ook niet in eigen woorden overnemen ofzo. Op deze manier heb je er simpelweg veel meer aan :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Azyl;

Sinterklaas is de verbastering van de echte naam van de heilige (dus Sint) Nicolaas. Ik heb de gewoonte om iemands naam, ook als dat een verbastering of bijnaam is, met een hoofdletter te schrijven als je het over de figuur zelf hebt. Gaat het over de periode of het feest dan gebruik ik een kleine letter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je moet het met een hoofdletter schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is geen heilige, maar slechts een pias.
Sinterklaas is wel een eigenaam, en wordt dus met een hoofdletter geschreven.