Je kunt een voorgedrukte nemen. Google er maar op. Uitprinten en gewoon kleuren met de kleuren/materialen die je leuk vindt. Potloof, verf maakt niet uit.
Je kunt bij boekhandel ook tekenblokken met mandala's kopen.
Verder met passer en liniaal kun je ze zelf tekenen
anneliez
12 jaar geleden
Dat hangt ervan af, wil je een heel strakke symmetrische mandala, dan kun je het best een voorgedrukte nemen en inkleuren.
Als je graag creatief bezig bent, is dat niet nodig, want je kan met een vel papier en teken of schilder materiaal ook je eigen mandala ontwerpen. Begin met een cirkel (een bloempot omtrekken, of gewoon een passer gebruiken) en kleur die op je gevoel in zoals jij hem mooi vindt... dat is je mandala! Een mandala kan namelijk ook je humeur van het moment weergeven én je kan later een andere maken of teruggrijpen naar eerder gemaakte kunstwerken om mee te mediteren bijvoorbeeld. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden vroeger een tekenspel wat Spirograph heette. Daar kon je net zulke mooie vormen mee maken als mandala's hebben. Die hoef je vervolgens alleen nog in te kleuren. Het blijkt nog te koop te zijn! O.a. hier: http://www.totaalspeelgoed.nl/spirograph-spirograaf.html
Amadea
12 jaar geleden
Kijk eens op http://www.mandalakleurplaten.nl daar staan honderden voorbeelden van Mandala's die je zelf uit kunt printen, succes