Is er een plek op internet waar de foto's van de zilveren camera winnaars wordt besproken?

In een discussievorm

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou wel willen weten waarom die foto van Joost vd Broek nu zo sterk is? Uit alleen het beeld (zonder tekst) kan ik niet opmaken dat dit om dat onderwerk ging. Je zit alleen de multiculturele samenleving.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke foto van hem bedoel je precies? Hij lijkt meerdere winnende foto's gemaakt te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoofdcategorie. Dus de foto die je als eerste ziet op http://www.zilverencamera.nl/

Antwoorden (2)

Op de national geographic site gaan ze er een beetje over in discussie. Maar een hoogwaardig forum over fotografie heb ik nog niet er op kunnen betrappen dit te bespreken.

Het jurierapport vertelt vrij nauwkeurig wat zij zo goed vinden overigens:

Deze foto geeft een glashelder beeld van Nederland anno 2011: een multiculturele
samenleving waarin ongeduld, agressie en de neiging om het recht in eigen hand te
nemen de overhand lijken te krijgen. Joost van den Broek laat dit zien door tussen de
mensen, maar toch op gepaste afstand te gaan staan. Zoals het een goed fotojournalist
betaamt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt kijken op de site van Villamedia. Hier wordt aandacht besteed aan de winnende foto. De foto geeft een goed beeld weer hoe de Nederlandse maatschappij tegenwoordig de randen opzoekt van het recht in eigen hand nemen.