Wat houden de Crystal Skulls precies in?

Ik zag vanmiddag een programma op rtl4 over de maya's 2012 en de crystal skulls.
Die vertelde dat de maya's geloofde als je alle crystal skulls bij eenbrengt er een kracht los wordt gelaten die ten goede is voor de aarde.
Helaas volgde ik het programma niet helemaal.
Ook vertelde ze in het programma dat de amerikanen waanschijnlijk toen ze naar de maan gingen een 'robotic looking head' hebben gevonden wat een crystal skull zou moeten zijn.
Dat is dus ook de reden dat ze meer met de maan willen doen.
Oa. Willen ze in 2015 een station op de maan hebben voor onderzoeken.
Weet niet of dit waar is en ik zou graag wat meer informatie van jullie willen hebben en een paar links.

Bvd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het mag zowel over de Crystal Skulls algemeen gaan , als het verband met 21/12/2012 en het Amerikaanse 'complot'

Vind dit een erg interessant onderwerp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De cristallen schedels zijn een hoax, waarvan inmiddels ook eigenlijk al onomstotelijk is vastgesteld dat het een hoax is. De eerste die gevonden is door de dame die er beroemd mee is geworden, is sowieso gemaakt rond de tijd dat hij gevonden is ; de rest, van verschillende kwaliteit, is door andere hobbyisten vervaardigd.

En de Maya's hadden er al helemaal niks mee te maken. Ik weet niet in welke Fantasy-film RTL4 dit verhaal heeft opgedist, maar vrij recentelijk is er op serieuze zenders als Discovery nog aandacht aan besteed, waarin het verhaal uitgebreid uit de doeken is gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ja, dat zou kunnen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het was geen film er werd wel verband gelegd met indiana jones.
Een team ging opzoek naar plekken waar een crystal skulls verborgen konden liggen.
En toen ze bij een ''tempel'' waren zeiden ze dat indiana jones gewoon met tnt een ingang zou maken.
Maar omdat zij te maken hadden met regels over archeologische dingen konden ze er niet binnen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, wat een b*llsh*t toch weer....daar lopen die pseudo-wetenschappers nou altijd tegenaan met hun domme pech ; ze mogen geen piramides slopen, geen sfinks laten verzakken, geen tempels kapotknallen..... Laat je niks wijsmaken ; er is niks, en als er WEL serieuze aanwijzingen zijn dat er ergens iets is, dan komt gerust de onderste steen boven, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien liggen kristallen schedels 'verborgen' op legio marktkraampjes in voornamelijk zuid-amerkaanse en afrikaanse landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha , ik las wel bij 1 van je bronnen dat de maya's kleine schedels maakte?
Waren deze ook uit crystal gemaakt of van iets anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat er toch bij ? Ze (de Azteken trouwens, niet de Maya's) gebruikten ook afbeeldingen van schedels (vnl. klei) en kleine kristallen voorwerpen. Het zou dus kunnen dat ze ook kristallen schedels gemaakt hebben (maar niet deze). In theorie en uit onbevestigde bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal duidelijk.
Vind t jammer dat er bewijs is dat de crystal skulls niet gemaakt zijn door de maya's en pas in de 20e eeuw gemaakt zijn.
Verheugde me erop om hier dieper in te gaan.