Mag je plaatjes zetten bij een boekverslag (van de hoofdpersonen bijvoorbeeld)?

Toegevoegd na 6 minuten:
En waar moet ik mee beginnen? Met iets over de schrijver of eerst met de hoofdpersonen? En wat komt er daarna en wat moet als laatste? Ik ben niet echt goed in dat soort dingen, o, ik hoop niet dat het dom klinkt...

Toegevoegd na 8 minuten:
Ze heeft niets gezegd, tenminste ik denk dat ze er niets over heeft gezegd, want ik was een boek aan het lezen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Hier had ik zelf ook problemen mee, ik ben toen naar mijn lerares gestapt en om uitleg gevraagd.
De voorkant moet je simpel houden, plaatje van het boek zelf of iets anders, titel, schrijver, uitgeverij, jaar, school en/of klas, daarna komt inhoudsopgave. Wij kregen altijd een opdrachten blad met allerlei opdrachten, bijvoorbeeld beschrijvingsopdracht, personages, vertelperspectief, schrijver etc. Die volgorde hield ik aan, ik gebruikte er wel plaatjes bij, maar moest wel aan bronvermelding denken, overigens is dit ook erg belangrijk bij de andere opdrachten (samenvatting etc). Als laatste zou je bronvermelding kunnen doen van alle opdrachten. Zo was het bij mij, het kan zijn dat jouw leraar ervan afwijkt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan het feit of dat door de leraar is gezegd. Maar anders mag het wel, vaak is het juist een pluspunt als je plaatjes gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk mag dat! Bij ons ten minste wel..
Het maakt het juist leuk als je er een leuk plaatje bij doet.
Het wordt natuurlijk anders als een leraar duidelijk gezegd heeft dat het niet mag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is verschillend per docent. Ik weet nog dat bij mij op school de docent het altijd erg leuk vond als er een plaatje bij werd gezet, omdat het het verslag wat opvrolijkte.