Ik ben in het bezit van een oud zakhorloge. Ik zie de naam "Malleray Watch Co" staan. Weet iemand wellicht meer over deze Company?

De cijfers op de plaat zien er oud uit (qua vorm) en zijn brons/goud-kleurig. De wijzers zijn eveneens brons/goud kleurig.
De plaat zelf is gelig, maar zal wellicht ooit wit geweest zijn. De normale cijfers (1-12) zijn erop "geplakt" (niet op de plaat geschreven).
Buiten de normale cijfers staan nog de cijfers 13-24 in het zwart (wel op de plaat geschreven/gedrukt).

In het omhulsel (binnenkant) staan verschillende cijferreeksen gegraveerd, waaronder de (hoofd)letters JL. In het hoekje van de "L" staat nog een klein "v"-tje. Wellicht initialen?

Ik hoop dat iemand me meer kan vertellen.
Ook tips waar ik op moet letten zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is een Zwitsers bedrijf, waar ene Georges F. Roskopf in de jaren 1835 leerling werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het artikel staat dat de leverancier van verschillende onderdelen van het uurwerk en de kast "Malleray Watch Co." was, niet dat het bedrijf van Roskopf "Malleray Watch Co" was
Loop bij een goeie (kennis van zaken) juwelier binnen met de vraag of ze je iets meer kunnen vertellen over het merk en dit specifieke horloge.
Misschien ben je dan wat geld kwijt aan een taxatie, maar dan weet je wat je hebt.
Als je wilt verkopen ... altijd een second opinion vragen.