Wat wordt er bedoeld met "koning van het duister"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prince of Darkness is over het algemeen de duivel in de literatuur.

Antwoorden (4)

Iemand die in het donker erg goed "acteert".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij deze vraag moet ik denken aan fantasyverhalen waarin zich een epische strijd afspeelt tussen "goed"en "kwaad".
de leider van de slechterikken zou je dan koning van het duister kunnen noemen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist ja, Voldemort, Sauron, dat soort gastjes.
De duivel of satan.
Waar kwam je die term tegen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Donkerheid wordt altijd gezien als 'naar'.
Kinderen zijn al gauw bang in het donker, spoken dwalen 's nachts rond, vampieren leven 's nachts en wat al niet meer voor kwaads speelt zich af in de duisternis.
Hele kinderboeken zijn er vol mee geschreven omdat kinderen eigenlijk graag griezelen. Het komt namalijk altijd weer goed op het eind en zeker in kinderboeken!
Ik kan me de 'Koning van het duister' dan ook goed als figuur in een kinderboek voorstellen. De ' Koning duister' die uiteindelijk een ' watje' blijkt te zijn!

Het zou ook goed de koning (grootste, beste) crimineel kunnen zijn die onder de zware jongens die met name 's nachts hun werk doen, kunnen zijn.

'Het duister' hoeft echter niet alleen 's nachts te zijn. Hiermee kan ook algemeen slecht in de zin van crimineel bedoeld zijn. Zaakjes die het daglicht niet verdragen gebeuren ook gewoon overdag.
Ben je de koning hiervan, dan ben je de slechtste der slechten.
Zo zie ik het.
amc