Als je iemand meeneemt naar het theater, wie dient er volgens de etiquette de garderobe,voor en na drankje te betalen?

Is het logisch dat je dan alles betaalt of moet je de ander de ruimte geven daarin?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De belangrijkste regel is hier eigenlijk wel: 'wie bepaalt, betaalt.' Dus als de uitnodiging van jezelf komt, betaal je alles (wat jij bepaalt/waarvoor je iemand uitnodigt)

over het algemeen is het beleefder dat de gene die de andere meeneemt (de uitnodiger) de garderobe betaald en een drankje. maar als ik wordt uitgenodigd dan verwacht ik niet dat de andere persoon zoiets voor mij betaald. je weet van te voren dat er kosten aan verbonden zijn. ik zou het niet verwachten. het is een aardige bijkomstigeheid. maar als ik met een vriendin naar de bios ga, dan verwacht ik niet dat zij mijn drankje/ popcorn betaald.

je ziet tegenwoordig steeds vaker dat de garderobe en een pauzedrankje bij de prijs van het kaartje zijn inbegrepen. maar goed, achteraf een drankje halen hoort er ook bij. als iemand het kaartje voor mij heeft betaald, vind ik het wel zo aardig dat drankje voor mijn rekening te nemenn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100