Hoeveel atomen heeft het atomium?

Op verschillende sites lees ik 9 maar op andere lees ik dat het er 10 zijn. Is iemand er geweest en weet die het zeker? Ik zou het graag willen weten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben er in geweest, het zijn er 9

het zijn er 9

Het Atomium in Brussel bestaat uit 9 aluminium bollen. "Opbouw van Atomium Het betreft een stalen constructie die bestaat uit negen bollen met elk een diameter van 18 meter, die allemaal precies 29 meter van elkaar afstaan, en samen de kubisch ruimtelijk gecentreerde kristalstructuur van ijzer uitbeelden, 165 miljard maal vergroot. Het gebouw, dat ontworpen is door architect André Waterkeyn, is, sinds de restauratie, bekleed met roestvrij staal (oorspronkelijk aluminium). De aluminium constructie woog destijds in lege staat 2500 ton. De bovenste bol van het Atomium werd naar zijn ontwerper André Waterkeyn genoemd, na diens dood in 2005."

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atomium

Hoeveel atomen het geheel gebouw bevat weet ik niet, de hoeveelheid is ontelbaar. Als je bedoelt hoeveel bollen het atomium heeft dan kom je inderdaad op 9.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100