Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel atomen heeft het atomium?

Op verschillende sites lees ik 9 maar op andere lees ik dat het er 10 zijn. Is iemand er geweest en weet die het zeker? Ik zou het graag willen weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik ben er in geweest, het zijn er 9
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het zijn er 9
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Atomium in Brussel bestaat uit 9 aluminium bollen.

"Opbouw van Atomium

Het betreft een stalen constructie die bestaat uit negen bollen met elk een diameter van 18 meter, die allemaal precies 29 meter van elkaar afstaan, en samen de kubisch ruimtelijk gecentreerde kristalstructuur van ijzer uitbeelden, 165 miljard maal vergroot. Het gebouw, dat ontworpen is door architect André Waterkeyn, is, sinds de restauratie, bekleed met roestvrij staal (oorspronkelijk aluminium). De aluminium constructie woog destijds in lege staat 2500 ton. De bovenste bol van het Atomium werd naar zijn ontwerper André Waterkeyn genoemd, na diens dood in 2005."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel atomen het geheel gebouw bevat weet ik niet, de hoeveelheid is ontelbaar.

Als je bedoelt hoeveel bollen het atomium heeft dan kom je inderdaad op 9.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing