Heeft iemand ooit gehoord van 'Oog van de wachter' en ken mij uitleggen wat dit is ?

Het is de vorm van een oog met daarin een oog, en ik heb ergens gelezen dat dit het oog van de wachter word genoemd maar ik kan het plaatje nergens terug op internet vinden, dus weet niet precies of dit wel klopt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Met het Oog van de Wachter wordt het Oog van Horus uit het oude Egypte of het Oog van God bedoeld. Het is het Alziende en Alwetende principe van God. Het is God die vanuit de Hemel op de mensheid past en daarmee een beeld van troost zou moeten zijn voor de mensen. Het is helaas in het verleden door de kerk gebruikt om mensen angst aan te jagen en om macht over mensen te houden.