Wat was de reden dat de eerste kerstmarkt ontstond? Waarom zijn er kerstmarkten ontstaan?

dit is een vraag die ik in mijn verslag voor school moet weten, ik kan het niet vinden op google,, dus misschien weet iemand dit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De oudste en meest originele kerstmarkten zijn die van de steden Dresden (de Strietzelmarkt) en Nürnberg (de Christkindlesmarkt). Die van Dresden is waarschijnlijk de oudste. Al in 1434 keurde keurvorst Friedrich II. het idee goed om - behalve de gewone wekelijkse marktdag - een extra marktdag kort voor Kerst te organiseren. Zodat de mensen nog snel een verse gans en vers brood konden kopen voor het kerstmaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De eerste kerstmarkt is ontstaan uit een probeersel om geld te slaan uit het kerstfeest! Dat is is dus succesvol gebleken. Mensen worden er 'kerstig' van, kassa....