Hoe maak je violet met rode en blauwe verf?

Ik heb het erg nodig!!!

#niet verwijderen U_U

Toegevoegd na 6 minuten:
welke kleur gebruik je als eerst om te mengen!

Weet jij het antwoord?

/2500

't Is een kwestie van wat uitproberen: in geval van violet zou ik beginnen met rood en vervolgens telkens een beetje blauw toevoegen totdat het de door jou gewenste kleur heeft. Succes!

Ik zou juist kiezen om te beginnen met blauw, en kleine stipjes rood toe te voegen (voor een wat meer pastel-achtige kleur ook wat wit erbij)

Hangt van de soort verf af en hangt af van de tinten rood en blauw die je hebt. Hoe donker is het rood en hoe donker is het blauw wat je wilt mengen? Heb je ook nog wit om toe te voegen? Wat ik doe is een druppel rood en blauw (acrylverf) mengen op mijn pallet. Kijken wat het effect is. En dan naar believen ietsje meer van het een of ietsje meer van het ander toevoegen.

Gewoon allerlei mogelijkheden uitproberen!! Je hebt tig soorten rood, en tig soorten blauw, en dan kan je dat bovendien ook nog in tig soorten verhoudingen mengen! En dan heb ik het nog niet over de verschillende mogelijkheden de verf te verdunnen, dat is afhankelijk van welke soort verf je gebruikt. Wit erbij doen geeft weer een heel ander effect. Kortom: je moet het zelf uitzoeken door te proberen en volhouden tot je vindt wat je zoekt. Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100