wat is de cultuur van Florida (VS)?

Ik moet een verslag maken over de cultuur van Florida maar helaas is er veel te weinig informatie over te vinden. weten jullie mischien iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardig wat oude mensen met een hoop geld gaan hier heen om nog lekker van het rustige leven en warme weer te genieten :)
ItisILeClerc
12 jaar geleden
de cultuur van Florida is westers, zoals in het gehele Westen

Antwoorden (2)

Kijk even bij de bron, ik denk dat je daar wel wat informatie kan vinden. (is wel engels)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bevolking van Florida bestaat voor een groot deel uit oudere Amerikanen, die na hun pensionering hun toevlucht zoeken in deze klimatologisch en voor Amerikaanse begrippen financieel aantrekkelijke staat. In de wintermaanden verblijft bovendien een groot aantal overwinteraars in Florida. Behalve voor gepensioneerden is de staat ook aantrekkelijk voor welgestelden, getuige de vele (zeer) luxe villa's op bewaakte schiereilanden. Bij de grote steden zijn echter ook armere, vaak onveilige wijken, die men als toerist beter kan mijden. In Miami bestaat ruim de helft van de bevolking uit Midden- en Zuid-Amerikanen, afkomstig uit vnl. Cuba en Puerto Rico en waar van integratie nauwelijks sprake is. Veel mensen spreken hier behalve Engels ook Spaans. Het kan zelfs voorkomen dat men in bv. een winkel aangesproken wordt in het Spaans .