In wat voor producten wordt Eau de Cologne tegenwoordig nog gebruikt?

Ik las bijvoorbeeld iets over vochtige doekjes in vliegtuigen. Wat kan ik voor een spreekbeurt nog meer vertellen over Eau de Cologne vandaag de dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het komt uit Keulen, waar nog steeds een winkel voor deze geur bestaat, dat is vlak bij de Dom. Ze verkopen er ook zeep van ( heel goede trouwens). De eau de Cologne verkopen ze nog in de ouderwetse modellen flesjes en het etiket is ook nog origineel. Er zijn piepkleine flesjes maar ook behoorlijk grote van 100 nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eau de cologne

Origineel Eau de Cologne
Eau de cologne is Frans voor water uit Keulen. Het is een geurige vloeistof die wordt gebruikt om lekker te ruiken.

Op 13 juli 1709 richtte Johann Maria Farina (1685-1766) in Keulen zijn bedrijf Farina gegenüber op, de nu wereldwijd oudste parfumfabriek. Hij noemde zijn onovertroffen elixer ter ere van zijn nieuwe woonplaats "eau de cologne", of Duits "Kölnisch Wasser".

Daarmee maakte hij Keulen als "stad der geuren" wereldberoemd. De stad Keulen plaatste ter nagedachtenis van deze vooraanstaande burger een monument op het raadhuisplein.

Lees het hele verhaal. (gebruik de link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de moeite, maar dit is geen antwoord op mijn vraag. Als ik de informatie op wikipedia kon vinden, zou ik de vraag niet op deze website hebben gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u de moeite neemt om het hele verhaal te lezen,
ziet u vanzelf waarvoor men het gebruikt(e).
Wonder middel, medicinaal etc.
Kijk ook naar een variant met een soortgelijke inhoud.
(4711)
Velen onderbouwen hun antwoord met een link.
Het staat een ieder vrij om GV eerst te raadplegen
of het zelf op te zoeken op internet.
Cologne is de Franse en Engels benaming voor Koln, waardoor de geurende vloeistof eau de cologne werd genoemt. (zie bron)

Eau de cologne als 4711

12 druppels Bergamot etherische olie
10 druppels Citroen etherische olie
6 druppels Petitgrain etherische olie
6 druppels Oranjebloesem parfumolie
2 druppel Roos parfumolie
2 druppel Jasmijn parfumolie
2 druppel Lavendel etherische olie
50 ml cosmetisch haarwater
1 ml water