wat voor dier is Goofy?

Donald en Katrien zijn eenden, Mickey en Minnie een muis maar wat voor dier is Goofy?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Goofy is een personage van Disney. Hij is in 1932 bedacht door Art Babbitt en de eerste concepten werden uitgewerkt door Frank Webb. Goofy is de beste vriend van Mickey Mouse. In de tekenfilmpjes van Walt Disney werd de stem van Goofy jarenlang gedaan door de stemmenkunstenaar Pinto Colvig. Goofy's uiterlijk is gebaseerd op de Australische dingo.[1]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van wikipedia. Maar bedoel je van de film of gewoon heet dier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zo zijn er veel meer honden in Duckstad. Veel figuren met bolle neuzen zijn honden. Zo ook Boris Boef en buurman Bolderbast. Gijs is weer een gans en Guus Geluk ook. Willie Wortel een (vreemde) kraanvogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron erbij is wel zo netjes

Andere antwoorden (2)

Goofy is een hond

Toegevoegd na 37 seconden:
Fout, het is gebaseerd op een australische dingo lees ik zojuist!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ofja, een hond (de dingo dus;P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool, goofy is dus een dingo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingo is een wilde hond. :-)
Een hond! Woef!