Waarom maakt men geen onderscheid tussen pedoseksuele mensen die het op jongens gemunt hebben, en zij die het op meisjes gemunt hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat een kind een kind is. Pedofilie betekent 'houden van kinderen'. Het maakt dus niet uit of het een jongen of een meisje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat deze seksualiteiten onder een noemer vallen: aangetrokken zijn tot kinderen (en kind is onzijdig).

Zelf maak ik het onderscheid tussen pemo's en petro's. Maar in beide gevallen is het even erg, dus het heeft niet veel zin. Als scheldwoord knal pemo er wel lekker uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minnen prima,... maar dan wel met reactie!
lafaards!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of hebben nu de pemo's het woord?
Het één is niet minder erg dan het ander!

Of bedoel je waarom er geen verschillende bewoordingen voor zijn? Zoals we dat ook hebben voor homo's, hetero's, biseksuelen? Zulke benamingen zijn gewoon teveel om op te noemen omdat het ook nog is een vrouw of een man kan betreffen. Je zou dan krijgen: vrouw-homo-pedo, man-homo-pedo, man-hetero-pedo, vrouw-hetero-pedo. In de belevingswereld van bijna allen van ons is een pedo gewoon een pedo.

Wat vorige beantwoorder zei klopt trouwens niet. Een kind is een onzijdig woord, net als het woord volwassene. Je hebt bij kinderen jongens en meisjes, en bij volwassenen mannen en vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het voor pedosexuelen in de regel niet uitmaakt ; een prepuberaal kind is een kind, en de verschillen zijn (nog) minimaal. Er is dan ook maar een klein deel vsan pedofielen dat een uitgesproken voorkeur voor een vsan beide sexen heeft ; meestal maakt het niet uit.
Als er al sprake is van een ' lijn' in de slachtoffertjes, is dat zeker zo vaak omdat ze het ene geslacht makkelijker weten te lokken dan het andere. Maar sexueel is het meestal om het even.