was humpty dumty een ei?

iedereen kent het verhaal van humpty dumty wel, hij zat op een hek, viel eraf en brak in stukken. Niemand kon hem meer in elkaar zetten. Maar nu mijn vraag: wat was humpty dumty? Op de plaatjes is het een ei maar dat staat bij mijn weten nergens beschreven!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Humpty Dumpty is een fictief wezen dat voor het eerst genoemd werd in een Engelstalig kinderlied uit 1803. Hij wordt grafisch doorgaans weergegeven als een aangekleed ei, hoewel zijn bedenker dit nooit expliciet zo benoemd heeft. Humpty Dumpty geldt in Engelstalige gebieden als een verwensing aan het adres van een ander persoon, die daarmee wordt aangeduid als klein en onhandig.

Het is dus onbekend wat humpty dumpty precies is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Humpty Dumpty is een aangekleed ei
bewijs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humpty_Dumpty