Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen de twee kookboeken van Harold McGee's ?

Door een eerder gestelde vraag/ gegeven antwoord is raakte ik geïnteresseerd in een boek van McGee, Over eten en koken genaamd. Ben ondertussen in vijf boekwinkels gaan kijken maar ze hadden het niet staan.
Op de Bol.com staat gaan inkijkexemplaar. En om een boek van 50 euro te bestellen zonder dat ik de inhoud heb gezien lijkt me niet echt slim. Mijn vragen;

Wat is het verschil tussen Over eten&koken en Goed koken. Beiden van McGee?

Heeft iemand die hooguit 1 of 2 keer per week kookt, nieuwe dingen uitprobeert iets aan het boek?

Sorry voor mijn lange vraag!

Toegevoegd na 6 uur:
gaan = geen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
808

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zijn geen van beide kookboeken maar naslagwerken over kooktechniek, warenkennis en voedselveiligheid. 'Goed koken' is iets beknopter en in gewone-mensentaal geschreven terwijl professionals en gevorderden meer zullen putten uit 'Over eten & koken'. Recepten, behalve als het over pure kooktechniek gaat, zul je in geen van beide boeken vinden. Lees beide recensies van Karin (koken zonder pakjes) Luyten maar eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding