Postzegels uit 2009 niet meer geldig?

Ik heb begin augustus een brief naar mijn zorgverzekering gestuurd en vorige week naar ze gemailt, omdat ik mijn geld (declaratie) nog niet ontvangen had. Ze mailden terug dat ze mijn brief niet hadden ontvangen. Dus vorige week woensdag opnieuw op de post gedaan, dit keer met mijn adres erop. Krijg ik die brief vandaag terug met een brief erbij dat hij geweigerd is door de geadresseerde, omdat hij onvoldoende gefrankeerd is. Ik heb er een (kinder)postzegel opgeplakt uit 2009. Waarop 44 + 22 cent opstaat. Is dit niet meer geldig, of wordt er alleen naar die 44 ct gekeken en niet naar de 22ct (heb begrepen dat een postzegel nu 46ct is). Ik snap er niks van aangezien een andere brief wel is ontvangen door mijn school, met dezelfde postzegel. Oh en TNT vraagt mij nu om hun 1.38 te betalen voor het retouneren en verzenden van de kosten....

Iemand een idee???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Begin januari is het 46 euro cent geworden, kinderpostzegels zijn en blijven geldig als je maar bij plakt dit kan je doen op het postkantoor.

Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze kijken niet wat je extra hebt betaald voor kinderzegels,
22 cent dus, 44 eurocent is te weinig per brief of kaart is te weinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds de verhoging van de posttarieven moet op een gewone brief 46 cent aan postzegels geplakt worden.
Kinderzegels met de opdruk 44 + 22 cent zijn voor de post 44 cent waard, de 22 cent heb je betaald voor het goede doel.
Een brief wordt soms ook met te weinig frankering gewoon bezorgd, maar soms wordt een kaartje aan de brief toegevoegd met de mededeling dat het tekort aan frankering met boete moet worden bijgeplakt en met het kaartje teruggestuurd naar de post.
Men mag een poststuk met "strafport" ook weigeren, dan wordt de brief met kaartje weer naar de afzender gestuurd, dat is bij jou dus kennelijk gebeurd.
Er zijn overigens postzegels van € 0,02 te koop die je bij je oude zegels van 44 cent kunt plakken.
Tegenwoordig wordt er geen bedrag meer op de zegels gedrukt, maar een cijfer 1.
Deze zegels hebben nu een waarde van 46 cent maar bij een eventuele prijsverhoging krijgen ze gewoon de nieuwe waarde zodat je dan niet hoeft bij te plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 22 eurocent heb jij als gift voor het doel van de kinderpostzegels extra betaald. De frankeerwaarde van de zegel is 44 eurocent. Die waarde is sinds 1-1-2011 twee eurocent te weinig voor een poststuk tot 20 gram. Was de brief die jij verstuurde in gewicht tussen de 21 en 50 gram dan had je voor 92 eurocent aan postzegels moeten plakken. De oude zegels zijn wel nog geldig, maar de portokosten zijn duurder geworden.
Amadea
12 jaar geleden
de zegel is 44 waard, de 22 cent is naar een goed doel gegaan, je had er dus gewoon normale zegels bij moeten plakken, tot je aan het verzendbedrag zit, de boete is dus terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boete is terecht. Het doet er niet toe uit welk jaar de postzegel is, als je maar tot het huidige frankeerbedrag komt.