Wie ben ik?
Waarom ben ik hier?
Waar kom ik vandaan?
Heeft dit allemaal wel nut?
Zal ik er maar een einde aan maken?
Waarheen. waarvoor?
Waar komen de kindertjes toch vandaan en waarom?
Is er nog leven na Goeievraag?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu weer wel een +1 ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Vooral voor de laatste vraag! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé Ruth wel reageren maar geen puntjes geven ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intussen goedgemaakt!
Wie ben ik?
Wat ben ik?

het zijn de meest elementaire vragen die jij je kunt stellen... en zij die het opgelost of ontdekt hebben, zijn allemaal en in alle tijden uit het verleden en uit de toekomst tot dezelfde slotsom gekomen... Allemaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan dat niet zeggen, als je het weet, dan is het niet nodig dat ik het zeg, en als je het niet weet, dan ga je het niet snappen omdat ik het je vertel... dus ik laat het aan jou om te ontdekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het antwoord is: 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan kloppen, maar ik weet niet of jij het weet... Het is niet te zeggen want het is ook weer niet waar...
Waarom.... (ben ik hier)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaansvragen zijn vragen naar zin, doel en samenhang, eindigheid en uiteindelijk dood. Oftewel: vragen waar eigenlijk geen pasklare antwoorden op gegeven kunnen worden, maar wel heel belangrijk zijn. Ze geven namelijk ook betekenis aan je leven en je zijn.

Voorbeelden zijn hier al gegeven maar vooruit nog een paar:
- Waarom is mijn leven zo gelopen?
- Waar gaat het om?
- Waarom voel ik me zo eenzaam?
- Waar doe ik het voor?
- Waarom moet ik zoveel meemaken?
- Waar kom ik vandaan?
- Waar ga ik naartoe? (figuurlijk dan, om de reacties voor te zijn)