Hier een mooi linkje naar de 7 wereldwonderen, uitgelegd op wikipedia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn de zeven wereldwonderen?

De meest gangbare en oudste lijst van de antieke wereldwonderen is die van Antipatros uit Sidon uit de 2de eeuw voor Chr. Op deze lijst staan:

1. De piramide van Cheops in Gizeh / de Egyptische piramiden
2. De hangende tuinen van Semiramis in Babylon
3. De muren van Babylon
4. Het cultusbeeld van de beeldhouwer Pheidias in de Zeus-tempel van Olympia
5. De kolos van Rhodos
6. Het mausoleum van Halikarnassos
7. De tempel van Artemis in Ephese

De muren van Babylon zijn later vervangen door de vuurtoren van Alexandrië (Pharos).

Van die antieke wereldwonderen zijn de piramiden van Gizeh de enige die nog overeind staan.

De samenstelling van de lijst met zeven wereldwonderen is in de loop der tijd vaak veranderd. Zo zijn bijvoorbeeld ook de Taj Mahal, de tempel van Salomo in Jeruzalem, de ark van Noach, de Hagia Sophia in Istanbul etc. genoemd als wereldwonderen. Men noemt iets ook vaak het 8e wereldwonder, bijvoorbeeld de Deltawerken in Zeeland.

In 2007 zijn er via het internet verkiezingen gehouden voor een nieuwe lijst: zie www.new7wonders.com

Zie ook de volgende website:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_wereldwonderen

Rijksmuseum van Oudheden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volledig, goed, en nog een extraatje... +1
De huidige 7 wereldwonderen:
Chichén Itzá - Mexico
Cristo Redentor - Brazilië
Colosseum - Italië
Chinese Muur - China
Machu Picchu - Peru
Rotswoningen in Petra - Jordanië
Taj Mahal - India