Wat is een leuk solostuk of duet voor een meisje van elf jaar (dwarsfluit)?

Ze speelt twee jaar en zit nu op het niveau van deel 3 van 'Methode van de 21ste eeuw'.

12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Van welke soort muziek houdt ze?
Snuffel
12 jaar geleden
Ik heb morgen de eerste les met haar. Weet het niet precies. Ze speelde tot nu toe alleen maar uit een lesmethode-boek. Misschien morgen maar even afwachten en wat dingen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik speelde ook dwarsfluit en had een groen boek met muziek dat met z'n 3en kan gefloten worden, dan deed ik altijd de eerste stem op een bandje opnemen en daarna afspelen en de 2e stem fluiten en dat dan weer met een andere radio opnemen......erg van genoten vroeger altijd.........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
love me tender kon ik na 2 jaar wel spelen........ik kan het bladmuziek voor je zoeken daarvan.....bij belangstelling.
Snuffel
12 jaar geleden
Hoi! Wiccalife, Leuk. Love me tender. Als je dat wilt doen? Graag. Als je je reactie bij de antwoorden zet, krijg je meteen weer een puntje én een plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga me boek zoeken en zal het scannen voor je, tis online moeilijk te vinden of kost geld. Er staan wel aantekeningen bij.....als je belangstelling hebt voor meer stukken stuur me gerust een pbtje, ik doe het graag voor enthousiaste mensen
:-)!
Snuffel
12 jaar geleden
Wat aardig. Dank je wel. Hoe heet het boek?
Amadea
12 jaar geleden
Zo kan het ook: http://www.youtube.com/watch?v=k0s-9iyAS3Y

Antwoorden (1)

Je zou hier eens rond moeten kijken. Ongelooflijk veel muziek, voor fluit en piano, fluit solo, en ook veel voor 2 dwarsfluiten. Het is allemaal in PDF formaat te downloaden (en te printen), en je kunt ook nog eerst luisteren naar de MP3. Voor zover ik het kan overzien, is het allemaal gratis.

http://www.flutetunes.com/

Ik heb een paar PDF's bekeken, en van de recente postings lijken mij Bach en Kuhlau te moeilijk. Maar "Green Bushes" voor dwarsfluit solo, lijkt me heel goed te doen voor dit nivo.

Vergeet niet rechts onderin "view older postings" (rood cursief) te klikken. Je kunt dan veel meer vinden. Alles te bekijken via PDF en te beluisteren via MP3 of midi.

Veel succes!