Waar kun je hele grote posters (150 bij 100 cm ong) GRATIS bewerken en evt. goedkoop af laten drukken? Zie uitleg

Ik wil graag een afbeelding van internet bewerken (scherp maken etc) en hiervan een hele grote poster maken. Ong. 150 cm bij 100 cm). Zelf ken ik picnik.com maar daar kan ik geen afbeelding als hele grote poster bewerken. Als ik het klein laat, is de kwaliteit erg slecht om hem heel groot af te laten drukken. Wat moet ik doen? En waar kan ik zo'n grote poster het goedkoopst en best laten afdrukken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kijk even bij www.posterxxl.nl

Een plaatje dat op klein formaat al niet scherp is kan met geen enkel programma op groot formaat scherp afgebeeld worden. Het aantal pixels voor een afbeelding op posterformaat moet al gauw in de buurt van 10 megapixel liggen. Nu hoeft natuurlijk niet de grote afbeelding haarscherp te zijn, als je de poster normaal op een paar meter afstand bekijkt dan hoeft de afbeelding niet zo scherp te zijn dat je op 10 cm afstand met een vergrootglas nog alle details kan waarnemen. Je moet dus op zoek gaan naar afbeeldingen die van zichzelf al scherp zijn (grote bestanden, > 10 Mbyte) of zelf met een goede camera foto's maken. Voor het afdrukken kan je naar een drukkerij gaan, of je kan hem zelf in onderdelen afdrukken op A4 en de stukken aan elkaar plakken. Toegevoegd na 2 minuten: Het antwoord met de website voor XL-posters is natuurlijk ook een zeer waardevolle tip!

Je kunt een foto naar svg converteren, dan worden het allemaal cirkels, bijvoorbeeld bij http://www.online-convert.com/. Dit kun je wel onbeperkt vergroten en de cirkels of figuren blijven scherp. Als je tegen betaling laat converteren. Zoek dan naar photo to vector image.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100