Wat is de waarde van de Cyrus Cilinder? Uitgedrukt in geld.., en hoe belangrijk is de Cyrus Cilinder voor onze samenleving??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat de gek ervoor geeft, ik zou er geen euro aan uit willen geven maar een archeoloog misschien miljoenen en een verzamelaar heeft er misschien nog meer voor over. Belangrijk voor de samenleving is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De waarde van een dergelijk oudheidkundig voorwerp is niet in ing eld uit te drukken.

Toen de Engelsen weigerden het ding naar Iran te verschepen voor een tentoonstelling
( De Engelsen vonden het daar niet veilig)
toen vroeg de Iraanse regering 300.000 dollar
schadevergoeding.

Hoe belangrijk is het ding voor onze samenleving?
Het is een belangrijk stuk cultureel erfgoed,
waaraan allerlei bijzondere waarden worden toegekend.

Maar het is en blijft een ding,
hoe oud dan ook.
Dus voor de samenleving in het geheel is het niet zo belangrijk.