Wie heeft dit kunstwerk gemaakt?

Voor een taak voor school had ik een kunstwerk nodig, dat heb ik nu gevonden maar ik vind nergens wie het gemaakt heeft, ik vind ook geen titel. Het komt uit deze link: https://www.nationaleonderwijsgids.nl/cursussen/nieuws/17357-cursus-moderne-beeldhouwkunst-europa-1880-1980.html

Hopelijk kunnen jullie mij helpen???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Inekez1
7 jaar geleden
In het stukje tekst worden 6 kunstenaars genoemd. Zoek via google eens wat voor kunstwerken die gemaakt hebben. Het zijn alle 6 kunstenaars die sculpturen (beeldhouwwerken) hebben gemaakt, maar elk in een eigen herkenbare stijl. Vergelijk de afbeeldingen van de kunstwerken en je ziet snel genoeg van welke kunstenaar dit werk is.
De rest van je huiswerk (zoeken aar de titel en andere informatie) mag je dan ook zelf doen.

Antwoorden (1)

Ik weet haast zeker dat het een kunstwerk van Auguste Rodin is, hoewel de afbeelding door de kunstenares Annemarie Boorsma van de afbeeldingensite van de Duitse beeldhouwer Wilhelm Lehmbruck is gebruikt (18de rij)

https://www.google.nl/search?q=beeldhouwwerken+van+wilhelm+lehmbruck&sa=X&rlz=1C1PRFE_enNL696NL696&espv=2&biw=1662&bih=915&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwilgqSgs7bSAhXEiRoKHTZJCB8QsAQIJw#imgrc=vzCEwVWrM6Jc-M: