Wat is de betekenis van 'Infinite love is the only truth, everything else is an illusion'?

Ik ben deze uitspraak/gezegde al enkele keren tegen gekomen (ondermeer op school) en er is zelfs een boek over van David Icke. Maar is het een uitspraak met een achterliggende gedachte of is het simpelweg een titel van een boek? En als het een gezegde/uitspraak is, wat is dan de betekenis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Het betekent;
"Oneindige liefde is de enige waarheid, al het andere is een illusie".

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is een uitspraak met achterliggende gedachte .
Het wil zeggen dat liefde grenzenloos is, zonder einde, zonder beperking, onsterfelijk en dat is alles wat geldt.
Het is de enige waarheid. Al het andere wat van liefde beweerd wordt is een illusie.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi, volledig antwoord +
Mijns inziens, gaat het een eind verder!
Onvoorwaardelijke Liefde ligt vast aan de basis.
Het ' cliché ' in goede en kwade dagen, trouw blijven aan je geliefde.
Elkaar privacy gunnen, steeds klaar staan de andere op te vangen. Zeker in noodsituaties!
Nooit overspel! Porno totaal overbodig! Géén heimelijke sexuele fantasie! Open, alles uitpraten...
Genieten van elkaars aanwezigheid, elke dag en nacht.
Weinigen kunnen dat verwoorden, erg weinigen.
De reden: uitgestorven !
Internet, sensatiebelustheid, geld en luxe, beiden uit werken gaan, carriére....Zielig!
Ik ben schrijfster en kan betreffende dit onderwerp, vijf boeken neerpennen.
Prijs onze 40-jarige relatie de hoogste hemel in! Ware Liefde, zonder ' botox '...de hemel op aarde!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de Liefde achter elke vorm. Je bent er altijd mee in contact, maar bent het je niet bewust. Dat komt doordat je je identificeert met je lichaam, gedachten en zijn zintuiglijke ervaringen. Als persoon kun je ook liefde ervaren, maar die is meestal voorwaardelijk. Oneindige Liefde is ook te ervaren in het hart, maar is onvoorwaardelijk. Daarvoor moet je doorzien dat je niet de persoonlijkheid bent, wat een tijdelijke/eindige vorm is.
Het leren doorzien is onderdeel van het spirituele pad. Als bovenstaande je interesseert ben je klaar om te onwaken, m.a.w. los te komen van de illusie.
Zo niet, dan vindt je bovenstaande waarschijnlijk flauwekul of zweverige praat. Mij maakt het niet uit. In beide gevallen leef je een bijzonder leven.
Groet, Richard