waarom zijn er bij een vrijdag gebed alleen mannen en geen vrouwen?

Toegevoegd na 19 minuten:
islamitische

Toegevoegd na 37 minuten:
op vrijdag zie ik alleen maar mannen naar de moskee gaan
de vrouwen in mijn omgeving zie ik nooit op vrijdag gaan en dat mannen en vrouwen altijd apart zijn weet ik

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het bijwonen van het vrijdaggebed is niet verplicht voor de vrouw. Als een vrouw echter het vrijdaggebed met de imam in de moskee verricht, is haar gebed gewoon correct. Kiest zij ervoor om het gebed thuis te verrichten, dan dient zij het middaggebed als zijnde vier gebedseenheden te verrichten. Wel dient de tijd hiervoor reeds te zijn binnengetreden. Voor het middaggebed is dat het moment waarop de zon haar hoogtepunt passeert.

Bronnen:
http://www.wajow.com/forums/showthread.php?t=4845

Die zijn er wel maar ze bidden gescheiden

Ben je ooit wel in een moskee geweest en hoezo deze stelling? Er zijn wel vrouwen aanwezig in de moskee, maar bidden niet in dezelfde ruimte als de mannen.

Mannen hebben meer vrije tijd.:)

Mannen en vrouwen zijn apart omdat men zich kan concentreren op het gebed. Je gedachten moeten niet afdwalen. Daarom zijn vrouwen en mannen apart.

Ze zijn er wel maar het kan zijn dat de mannen er alleen naar toe gaan en vrouwen ook alleen dan zie je ze ten eerste niet samen lopen. Ze zitten gescheiden en misschien is er daarom ook eeen andere ingang voor de vrouwen .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100