Weet iemand een origineel idee voor een boekverslag?

Ik moet een verslag inleveren en daarbij iets creatiefs maken, zoals een artikel in een tijdschrift. Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Zelf heb ik dit ook wel eens gedaan. Ik had best veel plaatjes in het boekverslag gedaan. En dan de plaatjes nog een keer gekopieerd en uitgeprint (dezelfde grootte) en dan met 3D-plakband op het andere plaatje geplakt, zodat je een mooi effect krijgt. Verder een goede, mooie voorkant maken (bijv. collage) en bijv. een mooie paginarand eromheen doen. Ook zou ik duidelijke titels aangeven: Bijv. voorwoord (als dat moet), bronvermelding (op alfabetische volgorde) etc. Als je het dan nog netjes in een mapje doet, is het helemaal af!
Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt misschien de achterkant (achterflap heet dat toch?) van het boek herschrijven en het plaatje (voorkant van het boek) misschien ook. Ook kan je een gedicht over het boek schrijven, misschien meerdere. Een interview met de schrijver, als dat niet mogelijk is een interview met een lezer etc.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak als voorkant een collage dat met het onderwerp te maken heeft. Kleurrijk of juist zwart-wit. Je maakt simpele figuurtjes, en die knip je later uit. Je kunt ook een map maken waar je je boekverslag in kan leggen.

Op de afbeelding zie je een collage van Herni Matisse, zoiets bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een script voor toneelstuk of film. Of een folder? Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak er een krantenbericht van, altijd leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schrijf zelf een alternatief voor het laatste hoofdstuk, en voeg dat erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* Maak een muurkrant met een puzzel,een strip, foto's, een doorsnede, een interview met iemand over (en onderwerp) van het boek. Schrijf een informatieve tekst over ( het onderwerp) van het boek.

Voorbeeld; Over het Lied en de Waarheid van Helga Ruebsamen zou je een doorsnee van een koloniaalhuis in Nederlands Indië van blanke mensen kunnen maken. Een foto van de schrijfster kunnen toevoegen. Een woordloper (puzzel) van alle Indische woorden die in het boekvoorkomen.

* schrijf een alternatief einde voor het boek. En verantwoord daarna met verwijzingen naar het boek waarom jij voor dat einde hebt gekozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een magazine, een logo voor op de cover,advertentie een verkeersbord (erg creatief)

Korte cursus creatief denken deel 1: Waar gaat het verslag over? maak een spin (zet het woord in het midden en bedenk er dan allemaal woorden bij die ermee te maken hebben) op een gegeven moment kom je bij een woord waar je gelijk een idee bij hebt die uitvoerbaar is. Bij een roman over drugs, kan je een -pff ik noem maar iets- afkickkalender maken.