Wat is de goede manier, van je potlood vast houden, als je gaat tekenen?

ik teken graag. en binnenkort ga ik mensen uitleg geven over het tekenen. nu ga ik ze ook uitleggen hoe de mensen hun potlood vast moeten houden. wie kan me daar meer over vertellen? en als u nog tips tips heeft voor de tekenles dan hoor ik dat graag.

( ik ben 11 jaar, en ik houd een tekenles op school...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een tekenles op school gaat geven, zijn er veel leukere en interessantere dingen te vertellen, dan hoe je een potlood vast moet houden. En ik denk ook dat het niet zo belangrijk is. Er zijn tekenaars die een "vreemde" of afwijkende techniek hebben, maar toch schitterend kunnen tekenen.

Je vraagt naar tips: vertel hoe je het beste kunt beginnen met een tekening. Hoe je een plan maakt, en hoe je de basis opzet. Omdat jij natuurlijk tekenen ook een beetje hebt moeten leren, heb jij er ook veel verstand van, wat beginnersfouten zijn. Jij weet dus ook, wat je niet moet doen. Dat kun je ook vertellen.

Neem tekeningen van jezelf mee, en laat die zien. Vertel erover, wat je plan was, hoe lang je er over hebt gedaan, en wat je het moeilijkst vond. En natuurlijk kun je op het schoolbord voorbeelden geven, met kleine schetsjes. B.v. over perspectief, en de opbouw van een tekening.

Veel succes! Het wordt vast een heel interessante les!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is voor iedereen verschillend. Je kunt dat het beste gewoon uit laten proberen. Let maar eens op als je ziet hoe mensen schrijven is dat ook heel afwijkend, de een houdt zijn pen vast tussen duim en wijsvinger met ondersteuning van de middenvinger en een ander houdt zijn pen alleen vast met duim en wijsvinger.

Dus zo gaat het met tekenen ook, gewoon uit laten proberen waar iedereen zich het prettigst bij voelt dan zullen jullie vast heel mooie tekeningen gaan maken.
Succes daarbij.
12 jaar geleden
Net zoals je een pen vasthoud en sierlijk en losjes