Opera Orfeo ed Euridice: waarheen verdwijnt Stefanie True onder water?

Schitterende opera, in en op de vijver van Paleis Soestdijk. Theatertechnisch meesterlijk gedaan, veel prachtige effecten. Eén truc snapten wij niet.
Wanneer Euridice weer teruggaat naar de onderwereld, omdat Orpheo haar tóch aangekeken heeft, wordt dat vormgegeven door haar te laten teruglopen de vijver in, met Orpheo achter haar aan. Zij verdwijnt midden in de vijver onder water, hij krijgt haar niet meer boven. Ter plekke zingt hij dan minutenlang zijn treurnis uit, terwijl wij ons afvroegen waar zij nu was.
Onder water, met een luchtbuisje? De verrekijker bood geen uitkomst.
Nadat Amor, onder de indruk van zijn liefde voor haar, heeft besloten dat ze herenigd mogen worden, verschijnt sopraan Stefanie True als Euridice weer op het podium in de vijver, met een droge outfit.
Hoe is zij van onder water naar de ruimte in het podium gekomen?
Geen gokjes of rederingen, graag weetjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vaste grap van de regisseur! Op Oerol zag ik jaren geleden de groteske voorstelling Peer Gynt, op het geprepareerde strand.
Toen het stuk al even bezig was stonden er "plotseling" 2 mensen in het meertje, vooraan op het toneel. Die waren dus uit het water opgestegen, waar later ook weer anderen in het water verdwenen.
Hoe het zit weet ik niet, het zal een constructie met een buis/luik zijn...? Ben benieuwd of iemand het weet.

Het beste antwoord

Er wordt gebruik gemaakt van caissons er staan enkele filmpjes op you tube over de voorbereidingen