ik wil later zoveel mogelijk talen leren, maar ik weet niet of het mogelijk is want ik heb vmbo-t. is dat mischien mogelijk??

ik vind alle talen zo mooi., dat k ze allemaal wil leren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Natuurlijk is het mogelijk om veel talen te leren, het maakt daarbij echt niet uit of je vmbo, havo, vwo of wat dan ook doet. Zolang je gemotiveerd bent en het ook leuk vindt om de talen te leren, zal het je vast wel goed af gaan. Laatst heb ik trouwens nog gelezen dat het vermogen van een mens om een taal te leren niets te maken heeft met het IQ van die persoon. Alle mensen hebben de vaardigheid om een taal te leren door de taal te horen, lezen en spreken, zo leren kinderen hun moedertaal. Die vaardigheid wordt wel minder naarmate je ouder wordt, dus als je veel talen wilt gaan leren, kun je dat het beste doen als je nog jong bent. Ook is het dus het beste en het gemakkelijkste (niet het snelste) om een taal te leren door de taal te 'gebruiken' (lezen, luisteren, spreken). Zo kun je bijvoorbeeld boeken lezen of tv-programma's kijken in die taal of een conversatiepartner zoeken (of naar een land gaan waar ze de taal spreken die je wilt leren). Ik wens je heel veel succes! ^^

Als je gemotiveerd bent, is dat zeker mogelijk. Gewoon er voor gaan en goed je best doen. Op vakantie gaan naar het land waar je de taal van wilt leren is de beste manier, dan leer je het in de praktijk.

Ja dat is zeker mogenlijk.. Gewoon goed doorleren en er zijn speciale taal scholen voor iedereen

Leren kan altijd en als jij talen leren leuk vind, zal het je waarschijnlijk goed afgaan. Afrikan Sterkte Basque Zorte on Catalaans Bona sort Chinese Duo fu Danisch Held og lykke Dutch Veel Geluk English Good Luck Farsi mowafag bashi Finnish Onnea! French Bonne chance Fries Lok en Seine German Viel Glück Galicisch Boa sorte Greek Kali tihi Hawaiian Maika'i Pomaika'i Hungarian Sok szerencsét! Iers Adh mor ort Indonesian Semoga Beruntung! Italian Buona fortuna Japanese Gambatte

Bronnen:
http://www.goodluckgift.co.uk/veelgeluk.html

Het maakt niet persee uit of je vmbo t hebt of havo De een moet gewoon wat meer leren dan de ander Maar zolang je inzet hebt en wil kom je al een heel eind veder Maar het is mogelijk Begin met makkelijke zoals engels dan duits spaans italiaan of frans doe niet drie talen te gelijk wat dan haal je alles door elkaar En praat de tijd dat je een taal leert zoveel mogelijk de taal in het dagelijks leven Succes

Tuurlijk, ga ervoor! Maar let op: je kunt beter niet teveel talen tegelijk leren, dan haal je dingen door elkaar. Ook niet teveel talen tegelijk die op elkaar lijken (zoals Spaans, Italiaans, Portugees of Duits, Pools, Engels, Fries, Fins, Zweeds, Noors, Deens). Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100