ik wil later zoveel mogelijk talen leren, maar ik weet niet of het mogelijk is want ik heb vmbo-t. is dat mischien mogelijk??

ik vind alle talen zo mooi., dat k ze allemaal wil leren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk is het mogelijk om veel talen te leren, het maakt daarbij echt niet uit of je vmbo, havo, vwo of wat dan ook doet. Zolang je gemotiveerd bent en het ook leuk vindt om de talen te leren, zal het je vast wel goed af gaan.
Laatst heb ik trouwens nog gelezen dat het vermogen van een mens om een taal te leren niets te maken heeft met het IQ van die persoon. Alle mensen hebben de vaardigheid om een taal te leren door de taal te horen, lezen en spreken, zo leren kinderen hun moedertaal. Die vaardigheid wordt wel minder naarmate je ouder wordt, dus als je veel talen wilt gaan leren, kun je dat het beste doen als je nog jong bent. Ook is het dus het beste en het gemakkelijkste (niet het snelste) om een taal te leren door de taal te 'gebruiken' (lezen, luisteren, spreken). Zo kun je bijvoorbeeld boeken lezen of tv-programma's kijken in die taal of een conversatiepartner zoeken (of naar een land gaan waar ze de taal spreken die je wilt leren).
Ik wens je heel veel succes! ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je gemotiveerd bent, is dat zeker mogelijk. Gewoon er voor gaan en goed je best doen.
Op vakantie gaan naar het land waar je de taal van wilt leren is de beste manier, dan leer je het in de praktijk.
12 jaar geleden
Ja dat is zeker mogenlijk.. Gewoon goed doorleren en er zijn speciale taal scholen voor iedereen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leren kan altijd en als jij talen leren leuk vind, zal het je waarschijnlijk goed afgaan.

Afrikan Sterkte
Basque Zorte on
Catalaans Bona sort
Chinese Duo fu
Danisch Held og lykke
Dutch Veel Geluk
English Good Luck
Farsi mowafag bashi
Finnish Onnea!
French Bonne chance
Fries Lok en Seine
German Viel Glück
Galicisch Boa sorte
Greek Kali tihi
Hawaiian Maika'i Pomaika'i
Hungarian Sok szerencsét!
Iers Adh mor ort
Indonesian Semoga Beruntung!
Italian Buona fortuna
Japanese Gambatte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet persee uit of je vmbo t hebt of havo

De een moet gewoon wat meer leren dan de ander

Maar zolang je inzet hebt en wil kom je al een heel eind veder

Maar het is mogelijk

Begin met makkelijke zoals engels dan duits spaans italiaan of frans doe niet drie talen te gelijk wat dan haal je alles door elkaar

En praat de tijd dat je een taal leert zoveel mogelijk de taal in het dagelijks leven

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk, ga ervoor! Maar let op: je kunt beter niet teveel talen tegelijk leren, dan haal je dingen door elkaar. Ook niet teveel talen tegelijk die op elkaar lijken (zoals Spaans, Italiaans, Portugees of Duits, Pools, Engels, Fries, Fins, Zweeds, Noors, Deens). Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fins lijkt niet op Zweeds, Noors en Deens, maar op Hongaars: Fins en Hongaars zijn verwante, Finoegrische talen, net als de talen van bijvoorbeeld Estland, en het Saami (Laps).