Stapels papier aanschaffen, en tekenen, tekenen en nog eens tekenen. Probeer voorbeelden op foto's na te tekenen, dan kom je, zeker als je talent hebt, er snel achter hoe het opgezet is. Gebruik eerst potlood en dan met stiften. Neem van die markeer stiften (brede stift) en daar kan je bv goede schaduweffecten mee maken.

Pas als je aardige ontwerpen kan maken, kan je je gaan verdiepen in het spuitwerk.

Want daarmee beginnen zonder dat je goede ontwerpen kan maken, dan wordt het een kolerezooi. Daar zit niemand op te wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe moet je graffiti tekenen?

In deze handleidingen oefenen we nog op papier (en eventueel hout).

Wat heb je nodig?

- Potlood
- Gum
- Stiften/Kleurpotloden
- Papier
- Hout
- Verf

Uitleg

Stap 1
Ten eerste is het belangrijk om te weten dat er verschillende soorten graffiti zijn. Het is verstandig om op internet te zoeken naar woorden als “graffiti” of “graffiti stijl”.

Stap 2
Kijk goed en studeer de verschillende graffiti. Kijk onder andere naar de stijl, de kleur en de thema’s. Zo kun je je eigen stijl bepalen.

Stap 3
Begin met het alfabet oefenen. Schrijf verschillende namen. Begin bijvoorbeeld met je eigen naam. Het goed kunnen tekenen van graffiti duurt even, vandaar dat het goed is om met namen te oefenen. Pas verschillende stijlen toe en kijk welke het beste werkt voor jou.

Stap 4
Zorg dat je hele werk al in je hoofd zit voordat je aan een werk begint.

Stap 5
Teken met je potlood heel zacht, zodat het makkelijk is om een stuk uit te gummen. Zorg ervoor dat je letters groot zijn en genoeg witruimte bevatten. Zo kun je makkelijker oefenen.

Stap 6
Teken het hele alfabet in verschillende stijlen, het liefst zo vaak mogelijk. Hou het nog wel simpel, je kunt waarschijnlijk nog geen rare vormen en ontwerpen maken. Dit komt later wel.

Stap 7
Je kunt nu beginnen met het kleuren. Gebruik kleuren die jij zelf mooi vind.

Stap 8
Je kunt nu eventueel een stuk hout gebruiken. Deze zijn verkrijgbaar bij doe het zelf winkels. Schets hier weer met potlood je ontwerp op. Begin weer met iets simpels.

Stap 9
Kleur nu je ontwerp in met verf. Doe het langzaam en zorgvuldig, het duurt even voordat je een kwast of iets dergelijks onder de knie hebt.

Stap 10
Werk eventueel aan de details. Je kunt bijvoorbeeld de dikte en de kleuren van de randen of schaduwen aanpassen om een 3D effect te geven.

Stap 11
Experimenteer met verschillende kleuren in 1 graffiti. Denk weer eerst aan het resultaat en kies dan pas de kleuren. Je kunt ook verschillende soorten gebruiken (bijvoorbeeld: kleurpotlood met stift in 1 ontwerp.)

Stap 12
Ontwerp nu op verschillende ondergronden. Denk aan hout, papier, maar ook karton en misschien een muur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oefenen en voorbeelden natekenen zo heb ik het ook geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
900000000 tekenblokken kopen dan wat plaatjes van graffiti (foto's ook oke)en dan oefenen het gaat het beste als je iets tekent wat je echt denkt dus teken je gevoelens

kus