Waarom is een inwoner uit de Verenigde Staten een amerikaan en een inwoner uit Canada gewoon canadees?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Canada, een land uit het Britse Gemenebest heeft steeds naast de U.S. bestaan als Canada; met sterke banden in Europa ( GB en France). USA is langer onafhankelijk en nam als Verenigde Staten van Amerika zijn plaats in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat Canada een apart land is. Wij zijn ook Europeanen maar nog steeds nederlanders, duitsers etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt me wel minnen maar mexico is ook een apart land. Amerika an sich is een continent maar bestaat uit veel landen. Net als europa.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mexico
Omdat het de 'USA' heet, de 'United States of America'. In het Nederlands vertaald dus 'Verenigde Staten van Amerika'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de amerikanen nogal vol van zichzelf zijn, en zeer lang (Begin vorige eeuw, en de eeuw ervoor) de USA de belangrijkste regio in de amerika's was. Daardoor zijn amerikanen ensen uit de USA. Eigenlijk net zoals Hollanders gezegd wordt terwijl eigenlijk Nederlander bedoelt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inwoner uit "Verenigde Mexicaanse Staten" is een Mexicaanse en een inwoner uit de "Verenigde Staten van Amerika" is en Amerikaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buiten europa noemen ze zich misschien een amerikaan, of wij noemen ze zo, omdat dat korter is dan een verenigde-staten-van amerikaan.
Maar tegenover elkaar stellen ze zich gewoon voor als texaan of new yorker of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
canada grenst alleen aan amerika, het hoort bij engeland.