Wat gebeurt er als 2 moslims weigeren met elkaar te trouwen maar zijn uitgehuwelijkt?

Bijv. 2 moslims zijn uitgehuwelijkt aan elkaar maar de man of vrouw of allebei weigeren te trouwen met die genen, wat gebeurt er dan met hun?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gebeurt toch ook weleens dat ze dan worden verstoten of vermoord ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat heeft minder te maken met het moslim-zijn, maar veel meer met cultureel bepaalde opvattingen.
Veelal gaat het om achtergebleven en geisoleerde gebieden.

Antwoorden (2)

Als een van beiden weigert, dan gaat het niet door.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zowel de Koran als de Hadith verbieden uithuwelijking zonder instemming van de man en vrouw in kwestie.
http://www.islamcity.nl/islam/Huwelijk/mag-een-ouder-zijn-dochter-uithuwelijken.html

In de praktijk zal zo'n weigirng wel vaak tot ruzie en gedoe leiden, zeker als er al een bruidsschat is betaald.

Toegevoegd na 6 minuten:
Uithuwelijking komt in islamitische culturen nog wel vaak voor, maar is meer een cultureel dan een religieus ding.
In de 19e eeuw kwamen ook in Nederland nog veel gearrangeerde huwelijken voor,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en een min van een nitwit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als alleen de man of vrouw weigert en de ander wel wilt? Kan je dan verstoten worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de voorschriften van de Islam niet. Wat er in de praktijk gebeurt is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed uitgelegt Sherpa! Je hebt helemaal gelijk! + van mij! Dat sommige dan toch een minnetje moeten geven omdat ze niet inzien dat wat jij uitlegt is hoe het eigenlijk eraan toe moet gaan maar dat culturele verschillen ervoor zorgen dat mensen hun geloof anders interpreteren. Het heeft niks te maken met het zijn van een moslim als mensen ruzie krijgen om het uithuwelijken. Het heeft eerder met de mens zelf te maken. Je hebt goeie mensen en slechte mensen binnen elk land. Je zou beter moeten weten voordat je iedereen over 1 kam scheert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja verstoten worden kan je ook binnen een nederlands gezin daarvoor hoef je geen moslim voor te zijn. Dit heeft te maken met de mensen zelf.
dan gaat het niet door want volgens de islam ben je vrij in de keus van je huwelijkspartner.als het andere gevolgen zijn heeft het te maken met volksgeloof en niet met de islam.